5 روش دیجیتالی برای حداکثر کردن سود کسب و کارهای آنلاین

در این نوشته شما میخوانید

در سال‌های اخیر به خصوص از زمان شیوع کرونا، خرید‌های اینترنتی و کسب و کار‌های آنلاین رشد صعودی داشتند. به طوری‌ که طبق آمار‌ها 52% افزایش در تراکنش‌‌های خرید آنلاین داشتیم. همین طور 4 درصد از کل تراکنش‌های بانکی کشور مربوط به خرید اینترنتی است.

اگر شما هم صاحب کسب و کار اینترنتی هستید یا قصد راه اندازی بیزنس آنلاین خود را دارید؛ با رقابت و رشدی که در این زمینه روزانه با توجه به تکنولوژی اتفاق می‌افتد، لازم هست با 5 روش دیجیتالی برای حداکثر کردن سود کسب و کار‌های آنلاین آشنا شوید و یاد بگیرید که چطور این روش‌ها را به طور موثر به کار بگیرید که عملکرد قابل توجهی داشته باشید.

افزایش سود با سئو

افزایش سود با سئو

در دنیای رقابت امروز اغلب بیزنس‌ها به سمت تبلیغات برای ارتقا برند و افزایش مشتری خود روی می‌آورند. این در حالی است که شما می‌توانید با هزینه کمتر و راه امن‌تری به دیده شدن کسب و کار خود کمک کنید. به دست آوردن ترافیک به طور طبیعی و بهبود رتبه وب سایت در گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول لیست سرچ موتور‌های جستجو یکی از رویکرد‌های مفید برای رشد کسب و کار‌های آنلاین است.

 برای مثال زمانی که شما محتوای مناسب تولید می‌کنید باعث می‌شود که کاربر آنچه دنبال می‌کرده پیدا کند و در نتیجه بازدید سایت شما بالا می‌رود و احتمال خرید نیز افزایش پیدا می‌کند. برای مطالعه مطالب بیشتر در این مورد به axiomq سر بزنید.

 

برندینگ کسب و کار

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در عصر دیجیتال توسعه و برندینگ کسب و کار از طریق سوشال مدیا است. با انجام چند مرحله کلیدی می‌توانید برند خود را تقویت کنید:

1.نقش تعریف هویت برند در حداکثر کردن سود کسب وکار اینترنتی

هویت برند به طور کامل و دقیق باید مشخص شود. این مرحله شامل تعیین ماموریت، ارزش، و شخصیت برند شما می‌شود. برای جنبه بصری این گام و برقراری ارتباط  دیداری مخاطبان نیاز هست لوگو، رنگ، فونت نیز برای بیطنس خود در نظر بگیرید.

2.چگونه با انتخاب پلتفرم مناسب محتوای ارزشمند تولید کنیم؟

با توجه به مخاطبان هدف شما باید بررسی کنید که آنها بیشتر در کدام بستر از انواع سوشال مدیا فعال هستند. در نتیجه نسبت به انتخاب پلتفرم مورد نظر شماست که مسیر شما برای تولید محتوای مناسب با شبکه اجتماعی و کاربران بالقوه مشخص می‌شود. تولید محتوای با کیفیت و مناسب با نیاز مشتری است که می‌تواند مشتریان بالقوه شما را به بالفعل تبدیل کند.

3.ارتباط موثر با مخاطب و استفاده از تبلیغات هدفمند

برای افزایش سود کسب و کار آنلاین لازم است، تعامل دو طرفه مثبت با دنبال کننده‌های خود ایجاد کنید. به پیام‌ها و نظرات و واکنش‌های آنها پاسخ دهید تا با محتوای شما درگیر شوند. با این کار تبلیغات هدفمند خلق کنید و پیام خود را به کسانی که به تجارت و محصولات شما علاقه مند هستند برسانید. یک نوع موثر از تبلیغات، همکاری با اینفولوئنسر های معتبر و مرتبط با تجارت شماست که در راستای آگاهی از برند بسیار اثربخش هست.

برندینگ کسب و کار

 

تجربه کاربری UX موبایل 

با نگاه کوتاهی به داده‌های سال‌های اخیر، نشان می‌دهد که کاربران موبایل در ایران به بیش از 78 میلیون نفر رسیده. بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از موبایل خود برای انجام خرید‌های اینترنتی استفاده کنند. 53 درصد از کاربران صفحه‌ای که بیش از 3 ثانیه زمان ببرد برای بارگذاری را ترک می‌کنند. این موضوع باغث بالا رفتن نرخ پرش یا Bounce Rate می‌شود. همچنین طراحی مناسب مثل دسترسی راحت به دکمه ها، رزولوشن خوب صفحات و بهینه سازی فرآیند خرید باعث افزایش سود کسب و کار‌های اینترنتی، افزایش ترخ تبدیل، تعامل و تجربه کاربری بهتر مشتری می‌شود. 

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

یک روش بازاریابی دیجیتالی است که با تولید محتوای مفید، مرتبط، معتبر، جذاب و منحصر به فرد به جذب و نگهداری مخاطب هدف و مشتریان بالقوه کمک می‌کند همچنین در مرحله بعد اهمیت تبدیل آنها به مشتریان بالفعل و اقدام به خرید آنها موثر است و نقش اساسی را دارد. همچنین یک جز کلیدی از انجام سئو یا بهینه سازی موتور‌های جستجو می‌باشد. انتشار منظم و با برنامه‌ریزی محتوا باعث ایجاد ارتباط پایدار مخاطبان می‌شود.

بازاریابی محتوایی

استفاده از ابزار‌های تحلیل داده(Data Analytics)

در مرحله آخر از 5 روش دیجیتالی برای حداکثر کردن سود کسب و کار‌های آنلاین به بررسی اثر تحلیل مداوم و اهمیت استفاده از ابزار‌های تحلیل داده مثل گوگل آنالیتیکس و..میپردازیم. تحلیل داده به کسب و کار اینترنتی کمک می‌کند تا با تجریه و تحلیل داده‌ها، اطلاعاتی از رفتار مصرف کننده، نرخ تبدیل، میزان فروش و تعامل مشتریان را بسنجید و به طراحی کمپن‌های موفق تر و تصمیمات هوشمندانه تری به هدف افزایش سود برسید.

اهمیت تحلیل داده در افزایش سود از جند جهت قابل توجه است:

  • بررسی الگوی رفتار مصرف کننده یا مخاطب هدف 
  • هدفمند‌ سازی کمپین‌های تبلیغاتی
  • پیشبینی روند‌های آینده 
  • شخصی سازی تجربه کاربر
  • افزایش فروش، بهره‌وری و سود

برای حداکثر کردن سود کسب و کار‌های آنلاین از روش دیجیتال به سادگی می‌توانید با دنبال کردن روش‌های بالا در مدت کوتاهی سود پایدار را تجربه کنید و رضایت کاربران خود را افزایش دهید. اگر برای انجام این روش‌ها برای مثال بهینه کردن موتور‌های جستجو به کمک یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید، ستاره آترین کنار شماست.

پیمایش به بالا